30 Tahun Pengalaman Penulis Hidup Berpoligami


Disusun oleh UMMU SOFWAH

Apa engkau tidak yakin ujian itu daripada Allah?


Hatta satu duri yang menikam kakimu, itupun berlaku kerana kehendak Allah. Inikan pula satu hal yang telah menghancurkan hatimu…

Pintalah pada Allah,apa yang engkau hendak sekarang. Segala keperluanmu itu ada pada Allah.Hatta pelekat untuk mencantum hatimu yang telah pecah itupun ada pada Allah. Penyejuk dadamu yang panas pun ada dan penenang kepalamu yang kacau itu juga ada.

Pendeknya Allah mempunyai segala-galanya. Sedang suami yang engkau harap-harapkan untuk berkongsi kebehagian itu, kesusahan dia sendiri pun tidak dapat diselesaikan kalau bukan dengan kehendak Allah…

Kalau begitu kenapa engkau bersempit dada. Pintalah kepada Allah agar suamimu bermurah hati untuk tidak lagi menyinggung perasaanmu dan yakinlah Allah boleh melakukannya. Bahkan soal yang lebih sulit daripada itu pun Allah boleh tolong, Cuma kalau Allah tidak tolong, itu bukan salah suamimu tapi kerana salahmu. Engkau tidak serius dengan Allah. Engkau banyak menyinggung perasaan orang kerana sikap sombong dan besar dirimu.

Dosa-dosamu bagaikan cendawan tumbuh membiak pada waktu hujan. Tumbuh lepas satu, satu. Itulah sebabnya Allah timpakan azab setimpal dengan kekejamanmu pada manusia atau pada Allah,supaya engkau mengingati kesilapanmu dan bertaubat daripada kejahatan itu. Bila itu sudah sudah kau capai, nanti engkau akan dapati Allah hantar suamipulang padamudengan senyum dan mesra bagaikan pengantin baru. Yakinlah hal ini dan berusahalah sampai engkau memperolehinya.

Deixe o seu comentario

Post a Comment